Door deel te zijn van de kerk, zijn we samen deel van de gemeente van Christus, wereldwijd. We moedigen leden aan om geestelijk te groeien, samen God te aanbidden en voor de kerk en elkaar te bidden. We willen graag deel zijn van een huiskring, getuigen van de liefde van Jezus in onze eigen omgeving, naar anderen omzien en tijd en talenten geven aan de kerk.

Beta Cursus

Maak kennis met De Meerkerk op de Beta Cursus, een cursus van vier avonden die beginnen met een maaltijd. Op een ontspannen manier ontdek je waar De Meerkerk voor staat en kun je al je vragen over de kerk stellen. Door in groepjes te praten, krijg je een voorproefje van hoe het is om naar een huiskring te gaan. Eerst meer weten over het christelijk geloof? Volg dan de Alpha Cursus, een tiendelige cursus waarin de basis van het christelijk geloof wordt uitgelegd en waar ruimte is voor al je vragen.

Aspirant lidmaatschap

Heb je de Beta Cursus gevolgd? Is Jezus jouw persoonlijke verlosser en Heer en heb je het verlangen lid te worden?

Vraag het aspirant lidmaatschap aan. Wij gaan dan op zoek naar een passende huiskring voor je.

Lidmaatschap

Voor het lidmaatschap van De Meerkerk stellen we enkele voorwaarden: dat je de Beta Cursus hebt gevolgd, aspirant-lid bent en dat je gedoopt bent. Daarmee bedoelen we dat je je op grond van je geloof in Jezus als je persoonlijke Verlosser en Heer en je belijdenis daarvan je hebt laten dopen. Als je aspirant-lid bent en lid wilt worden en je eerst wilt laten dopen, wachten we met de bevestiging van je lidmaatschap totdat je gedoopt bent. Voor meer informatie over de doop klik hier.

Vraag het lidmaatschap aan. Als je het lidmaatschap hebt aangevraagd, kun je in een zondagsdienst feestelijk bevestigd worden. Tijdens de voorbereidingsavond maken we kennis met elkaar en wordt het praktische en geestelijke aspect van de ledenbevestiging besproken. Heb je vragen hierover, neem dan contact met ons op.